6 skjulte skatter for å håndtere bordbestillinger med ResDiary

La oss gjøre bookingsystemet ditt enda mer nyttig ved å utforske disse seks mindre kjente funksjonene du kan teste i ResDiary i dag.

Å håndtere flere oppgaver samtidig er noe alle som jobber i bransjen må mestre. Enten du er opptatt med å betjene kunder, levere mat, delta på walk-in eller svare på telefonen, er det ofte flere ting å håndtere samtidig. Selvfølgelig er bookingsystemet ditt utviklet for å lette byrden ved noen av disse oppgavene. For eksempel kan du sjekke gjeldende bestillinger, reservere sitteplasser til middager og legge til walk-ins i kalenderen din. Men ville det ikke vært fantastisk om bookingsystemet ditt kunne gjøre det enda lettere å få tilgang til informasjonen du trenger akkurat når du trenger den, og å utføre enkelte oppgaver raskere? Med noen enkle tips og effektive løsninger, deler vi mulighetene i denne artikkelen!

#1: Den hemmelige listen over snarveier

Du kan være vant til å bruke snarveier i andre systemer, som å trykke «CMD/CTRL + C» og «CMD/CTRL + V» for å kopiere og lime inn, for eksempel.
ResDiary har også noen snarveier som gjør det enklere og raskere for deg å bruke. Alt som trengs er, som du sikkert har gjettet, en rask snarvei for å vise hele listen over dem! Bare trykk SHIFT + ? for å få opp listen, så får du opp en helst liste med snarveier.

#2: Ikon legenden

ResDiary skjermen er meget omfattende og inneholder mye viktig informasjon som hjelper deg med å drive en effektiv og sømløs service.
Men det kan føles overveldende med så mye informasjon samlet på ett sted, og derfor bruker vi ikoner for å gi deg en rask oversikt over reservasjonene.
For å finne ut hva de ulike ikonene betyr, trykk ganske enkelt på L.

#3: Skjulte visninger

Bookingsystemer som ResDiary kan hjelpe deg med å håndtere og administrere mye mer enn bare en enkel bordreservasjon. Informasjon og funksjoner om forhåndsbestillinger og sitteplasser er også viktige for teamet ditt. Vårt system gjør det lettere å håndtere alt ved å dele det opp i forskjellige visninger, noe som gir deg raskere tilgang til informasjonen du trenger når du trenger den. Du kan veksle mellom ulike visninger ved å bruke bryteren øverst til høyre på dagbok-skjermen.

#4: Påminnelse om en reservasjon

Hos ResDiary ser vi på reservasjonssystemet ditt som et ekstra par hender (eller en ekstra hjerne) som kan ta seg av de tyngste oppgavene i booking administrasjonen. Et av de beste eksemplene på dette er vår funksjon for påminnelse om reservasjon. Den gir deg mulighet til å sette påminnelser for spesifikke oppgaver eller frister for en bestemt reservasjon. Du kan for eksempel sette en påminnelse for en reservasjon som «03/03/24 minn meg på å ringe kunden og ordne med depositum».

Når reservasjonsvinduet er åpent, klikker du på «Påminnelse» for å legge inn oppgaven din.

#5: Interne meldinger

Kommunikasjon er avgjørende for å drive en vellykket virksomhet, og en av faktorene for å maksimere bruken av bookingsystemet ditt er å samle all informasjon på ett sted. Det er derfor fornuftig å dele viktige meldinger med teamet ditt der også. Derfor har du i ResDiary muligheten til å opprette og vise team meldinger både når du navigerer til en spesifikk dato i kalenderen, og når du går til en bestemt dato i bestillingsprosessen. Dette kan være noe slikt som en påminnelse som, «Husk at det kreves et depositum på 17. mai» eller «Ikke glem å tilby champagne ved ankomst i uken før Valentinsdagen.»

#6: Booking koder

Booking koder er nyttige som en rask guide til hva slags bookinger som skal komme inn. De legger til et ikon til bestillingen i dagboken din som betyr at du kan se hva slags bestilling det er med et raskt blikk. Restauranter kan bruke dem til å identifisere og fremheve kunder som kan ha allergier eller spesielle ønsker, for eksempel.

Konklusjon

Hvis du allerede er kunde hos ResDiary, anbefales det å utforske disse skjulte funksjonene. Du vil forhåpentligvis oppdage flere nye måter å effektivisere arbeidsprosessen din på, og enda viktigere, gjøre livet ditt lettere!

Hvis du fortsatt ikke har ResDiary, husk at du kan bestille en gratis demo i dag for å se disse og mange andre funksjoner i bruk. Vi står klare til å hjelpe virksomheten din i å operere mer effektivt og vokse i fremtiden.