Herlige Stavanger Restauranter bytter til ResDiary

Herlige Stavanger Restauranter bytter til ResDiary

Å bytte ut en løsning som har vært skreddersydd kan være utfordrende. Med ResDiary er ikke dette noe problem. Alle restauranter er forskjellige og har forskjellige behov og ønsker. Herlige Stavanger sine restauranter er ikke noe unntak.

Følgende er automatisert:

  1. Bestillinger fra bookingkalenderen plasseres direkte på optimalt bord i restauranten.
  2. En skreddersydd bekreftelse sendes på e-post. Denne inneholder også informasjon om eventuelle kampanjer som er bestilt.
  3. En SMS bekreftelse sendes til gjesten.
  4. En påminnelse sendes ut på e-post et par dager før besøket med oppfordring til å sjekke at antall stemmer. Her er det også en lenke som gjør at gjesten selv kan endre reservasjonen.
  5. En SMS påminnelse sendes dagen før besøket.
  6. Etter besøket kan det sendes et skjema for tilbakemelding.

Resultatet av dette er at gjester umiddelbart får bekreftet sin bestilling og kan oppdatere den frem til en bestemt tid før besøket. Restauranten har derfor alltid oppdaterte opplysninger. En endring i antall på en booking kan gjøre at et annet bord automatisk velges for å utnytte restauranten maksimalt.

I ResDiary sin bookingsentral legges det raskt og enkelt inn bookinger for alle restauranter i et og samme vindu. Kundebasen deles mellom alle restauranter, mens utsendelser kan gjøres ut fra hvor gjester har spist.

I hektiske perioder som julebordstiden benyttes også et eget søkeverktøy i ResDiary. Med denne kan du for eksempel finne ledig bord for 12 personer på fredag eller lørdag kl. 18-20 i perioden 15. november til 20. desember. Sparer en for mye leting!

ResDiary er også klargjort for håndtering av depositum og forhåndsbestilling av menyer for større selskap.

De fleste registrerer telefonbestillinger på PC, men også nettbrett benyttes. Brukere har også oversikt over fremtidige bordbestillinger på sin smarttelefon. Walk-ins og ankomster registreres enklest med ResDiary Plus (iPad app).

For maksimum utnyttelse av restaurantene er det regler for minste antall gjester per bord. Sittetider varieres etter antall gjester, ukedag og tidspunkt. Alt dette for å utnytte restaurantene maksimalt.